Jak rozpocząć marketingową przygodę z Google Merchant? 

Obecnie wyszukiwarka Google nie stanowi jedynej możliwości, umożliwiającej odszukanie właściwej witryny internetowej. Przedsiębiorstwo, za pośrednictwem najbardziej znanego produktu oferuje duże możliwości promocyjne. Reklama produktowa stanowi jedną z nich. W jej wdrożeniu dużą rolę odgrywa google merchant

 

W tym artykule odpowiemy na szereg pytań, dotyczących tego, co to jest google merchant, a także jakie wynikają z niego korzyści. 

Trochę teorii na początek 

Google merchant to bezpłatna usługa, która umożliwia Twojej firmie sprzedaż w zakupach Google. Sprzedawcy mogą korzystać z tej bezpłatnej usługi, aby zarządzać zapasami produktów, śledzić sprzedaż oraz zyski, a także zarządzać zamówieniami. Obsługa klienta jest możliwa bez konieczności wnoszenia opłat, podpisywania umowy lub rejestracji w programie partnerskim google merchant. 

Warto postawić na Google Merchant, ponieważ…

Uzyskasz wiele korzyści, wynikających z jego użytkowania. Zastanawiasz się, o jakich mowa? Przede wszystkim google merchant pomaga znaleźć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż, umożliwiając tworzenie atrakcyjnych list produktów przeznaczonych do wyszukiwania w Google. Za jego pośrednictwem możesz także zarządzać swoimi produktami i asortymentem. Pozwala to usprawnić proces biznesowy, co obniży koszty działania i zwiększyć sprzedaż. 

Dla wielu przedsiębiorców prowadzących działalność online konta google merchant to najlepsza opcja do reklamowania i zbierania pieniędzy. Google zapewnia zachętę dla firm do korzystania z kont i jest znacznie bardziej wydajny niż inne platformy.

Jak świadomie i konsekwentnie korzystać z konta Google Merchant? 

Zastanawiasz się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał konta google merchant? Postaw na wykonywanie audytu danych sprzedaży, ustalenie i śledzenie celów sprzedażowych wraz z monitoringiem i optymalizacją współczynników konwersji. 

 

Wobec tego, jakich profitów możesz się spodziewać po tym narzędziu Google? Do tego zbioru zaliczymy: 

  • prostotę w obsłudze, brak potrzeby dysponowania skomplikowanych materiałów, 
  • profity sprzedażowe, 
  • łatwe rozliczenie z Google,
  • prawidłowa i trafna ekspozycja Twojej oferty w obszarze promocji. 

 

Musisz mieć jednak oczy szeroko otwarte i uważać na pewne czynniki, które mogą zaburzyć Twoją koncepcję osiąganych rezultatów. Bacznie przyglądaj się oferowanym przez Ciebie cenom, porównuj je do działań konkurencji, zwróć uwagę na szatę graficzną witryny i uprość finalizację procesów zakupowych. 

 

Unikaj wtop w postaci niewłaściwego doboru reklamowanych produktów, źle dobranej grupy odbiorców czy pomyłek w adresach URL oferowanego asortymentu. Analizuj produkty, które mogą cieszyć się największym zainteresowaniem oraz skoncentruj uwagę na jak największej precyzji konstruowanych treści oraz wizualnych aspektach. 

 

Pamiętaj, że efekty dostrzeżesz jedynie wtedy, gdy Twoja witryna będzie przygotowana według zasad SEO, a także UX. Bądź dokładny, a jeżeli nie czujesz, że posiadasz wystarczająco dużo wiedzy, skorzystaj z pomocy agencji marketingowej.