Przyszłość SEO w 2022 roku będzie zupełnie inna niż obecnie. Pozycjonowanie wcześniej dążyło do tego, aby optymalizacja strony i badanie słów kluczowych realizowane były do perfekcji. Ale w 2022 r. SEO będzie bardziej skupiać się na doświadczeniu i zaangażowaniu klientów. Oznacza to, że nacisk zostanie przeniesiony ze słów kluczowych na wskaźniki zaangażowania, takie jak współczynniki odrzuceń, czas spędzony w witrynie itp. Oznacza to również, że marketerzy będą musieli zmienić nastawienie z optymalizacji dla wyszukiwarek na optymalizację dla klientów – twierdzą analitycy Grupa iCEA.
Cele i obecny stan optymalizacji
SEO Optymalizacja witryny to proces, który poprawia wrażenia użytkownika witryny, czyniąc ją bardziej dostępną i angażującą dla docelowych odbiorców. Obejmuje działania zarówno na miejscu, jak i poza nim.
Istnieje wiele celów optymalizacji:
- Popraw pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP)
- Zwiększenie ruchu na stronie Zwiększenie konwersji
- Generuj leady
- Popraw satysfakcję klientów, to pozwoli zwiększyć przychody
Prognozy dotyczące przyszłych strategii optymalizacji w 2022 r.
Zdaniem specjalistów Grupa iCEA, Przyszłość strategii SEO to temat, nad którym debatuje wielu profesjonalistów z branży. Trudno przewidzieć, jakie strategie będą stosowane w przyszłości. Istnieją jednak pewne trendy, które mogą nam pomóc zrozumieć, w jaki sposób ludzie obecnie optymalizują swoje witryny https://www.grupa-icea.pl/seo-co-to-jest/.
Prognozy przyszłych strategii optymalizacyjnych w 2022 roku można podsumować następująco:
– Najlepsza firma skupi się na tworzeniu wysokiej jakości treści i doświadczeń dla użytkowników, aby zapewnić użytkownikom lepsze wrażenia,
– Optymalizacja stron internetowych pod kątem urządzeń mobilnych i udostępnianie funkcji offline stanie się priorytetem,
– Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwania głosowego i chatbotów zyska większe zainteresowanie,
– Korzystanie z technologii AI w celu poprawy wydajności i użyteczności strony internetowej stopniowo traktowane będzie jako coś naturalnego.
Kluczowe trendy, które będą kształtować projektowanie stron internetowych w 2022 roku
Sieć staje się coraz bardziej interaktywna, a punkt ciężkości przesuwa się z treści na użytkownika. Drobne momenty interakcji, takie jak przewijanie lub stukanie, są wykorzystywane do tworzenia nowych doświadczeń dla użytkowników. Trend ten będzie napędzany przez ciągły rozwój platform mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych.
Oczekuje się, że platformy mediów społecznościowych i urządzenia mobilne będą napędzać kolejną falę konsumpcji treści. W szczególności media społecznościowe nadal będą ważnym czynnikiem napędzającym konsumpcję treści, ponieważ nie tylko dostarczają wiadomości i informacji, ale także zapewniają zaangażowanie między osobami i są platformą społecznościową.
Grupa iCEA zwraca również uwagę, na reklamy telewizyjne, które są coraz częściej pokazane w mediach społecznościowych, zanim będą mogły być oglądane w głównej audycji. Facebook i Twitter mówią ludziom, co zobaczą, zanim zostanie to wyemitowane w telewizji. To jest nowe wykorzystanie technologii, a to dopiero początek.
Trendy w projektowaniu stron internetowych w 2022 r.
Gwałtowna ewolucja technologii utrudniła projektantom przewidywanie, co stanie się w przyszłości. Istnieją jednak pewne trendy w projektowaniu stron internetowych, które zgodnie z przewidywaniami przejmą branżę w nadchodzących latach. Oto niektóre z najpopularniejszych prognoz dotyczących trendów w projektowaniu stron internetowych w 2022 roku:
– Responsywne projektowanie: Ponieważ coraz więcej osób korzysta z witryn internetowych na urządzeniach mobilnych, responsywne projektowanie szybko staje się standardową funkcją we wszystkich witrynach.
– Animacja: animacje zapewniają wciągające wrażenia i mogą być używane jako narzędzie do interakcji z użytkownikami. Przewiduje się, że trend ten wzrośnie jeszcze bardziej w 2022 roku.
– Płaski projekt: Płaskie projektowanie stało się jednym z najpopularniejszych trendów w projektowaniu stron internetowych od czasu jego wprowadzenia w 2013 roku. Jego popularność wśród projektantów utrzyma się do 2022 roku.
Dla udanego biznesu ważne jest, aby być proaktywnym, a nie reaktywnym. Spójrz na powyższe prognozy i spraw, aby Twoja witryna była wszechstronna pod kątem wszelkich zmian, które mogą się pojawić.
Pierwsza prognoza jest taka, że sztuczna inteligencja będzie w stanie pisać treści na strony internetowe. Oznacza to, że firmy nie będą już musiały zatrudniać ludzi i zamiast tego mogą używać twórców AI do generowania treści na potrzeby SEO.
Druga prognoza jest taka, że do 2024 r. strona internetowa będzie wykorzystywać oprogramowanie AI w charakterze redaktora naczelnego. Do tego czasu twórcy AI byliby tak zaawansowani, że byliby w stanie pisać lepsze treści niż ludzie, a także mogliby je edytować.
Nie powinniśmy myśleć o tych autorach AI jako o zastępstwie ludzkich copywriterów. Po prostu zapewniają pomoc autorom treści, pozbywając się blokady pisarza i tworzą treści w szybszym tempie, które są wartościowe dla SEO i wzmacniają pozycję witryny internetowej.