Trendy w e-handlu, które powinny stać się częścią pozycjonowania sklepów internetowych w 2022 roku

Jedną z miar sukcesu sklepu internetowego jest jego ruch oraz konwersja, czyli wszyscy użytkownicy sieci, którzy odwiedzili witrynę i dokonali na niej interakcji. Aby mieć szansę o to zadbać musisz znać się na trendach. Jak w takim razie poprawić swoją pozycję poprzez pozycjonowanie sklepów internetowych? Dlaczego tak naprawdę potrzebujesz SEO? 

SEO – o co chodzi?

Search Engine Optimization to zespół czynności polegających na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Cel jest jeden, a jest nim wysoka pozycja rankingowa. Dlaczego? Ponieważ zaledwie 25% odbiorców sieci zagląda na drugą i dalsze karty wyszukiwania. TOP10 jest więc szansą na kliknięcia, konwersje, leady, sprzedaż. SEO składa się z dwóch elementów: działań technicznych on-site, mających za zadanie poprawić jakość strony oraz off-site, których celem jest zaznaczenie jej obecności i zyskanie popularności. 

Google Trends 

Warto wesprzeć swoje pozycjonowanie sklepów internetowych za pomocą narzędzia Google Trends. Strona ta umożliwia nam wgląd w informacje i statystyki dotyczące popularności poszczególnych słów kluczowych. Pomaga to w planowaniu działań, strategii content marketingowej, analizie mediów społecznościowych czy ustaleniu zachowań odbiorców.

Bieżące mody, które staną się standardem

Eco e-Commerce

Współcześnie staramy się mieć coraz większą świadomość na temat świata, który nas otacza. Z tego względu tak wiele mówi się o zrównoważonym rozwoju. Bycie eco nie tylko wpływa pozytywnie na nasz wizerunek, ale wzmacnia zaufanie i przyczynia się do poprawy standardów w branży. Nie chodzi tutaj tylko o modę vintage, ale akcesoria, sprzęty, dobra luksusowe. Zrezygnuj z plastiku, prowadź kampanie społeczne, a wzmocnisz swoją pozycję nie tylko w sieci.

q-Commerce

Quick, quick, quick. Nie ma czasu do stracenia, więc czy możliwa jest ekspresowa sprzedaż i dostawa? Ta nowość powoli wkracza na rynek, a obecnie jest wykorzystywana przez dostawców żywności jak Uber Eats czy Glovo. 

Buy now, pay later

Wiele koszyków w sklepach internetowych jest porzucanych, co wpływa na Bounce Rate. Nasze pozycjonowanie nie ma wówczas sensu. Warto jest więc wprowadzić inne warianty płatności. Wielu klientów rezygnuje z zakupów z powodu braku możliwości wyboru bądź wysokiej ceny dostawy. Kup teraz, zapłać później to możliwość płatności odroczonej. Jest to krok w stronę rozwoju segmentu premium, który poszukuje nowych grup odbiorców.

Social Commerce

Media społecznościowe towarzyszą nam niemal codziennie: Instagram, Facebook, TikTok. Wiele sklepów wprowadza sprzedaż za pośrednictwem właśnie tych portali. Zasadniczym celem jest wykreowanie łatwiejszego i przyjemniejszego zakupowego. Właściciele sklepów w ten sposób mają szansę na bezpośrednie dotarcie do klienta.

Omnichannel

W tym przypadku strony internetowe zaczynają wykorzystywać wszystkie dostępne kanały komunikacji online i offline. Pozwala to na zmniejszenie konkurencji, a także ułatwia klientom doznanie zakupowe. Jest to dobre rozwiązanie dla mniejszych firm, które pozwala na wdrożenie sprzedaży wielokanałowej i zwiększenie obrotów.

Wnioski

Jak widzisz pozycjonowanie sklepów internetowych to nie tylko techniczne SEO, ale również podążanie za nowościami i trendami, w celu poprawienia user experience. Klient jest współcześnie znacznie bardziej wymagający, musisz więc zaoferować coś, czego nie ma Twoja konkurencja.